Nu ik dit typ ben ik alweer een week in Nederland. Afgelopen maandag rond half 7 in de ochtend (8 juli) landde de Boeing 747-400 ‘City Of Atlanta’ op Schiphol. Dit betekende het einde van een ontzettend toffe en leerzame tijd aan de andere kant van de wereld. Nu zoals gezegd al weer een week thuis en dat is na zo’n lange tijd ook wel weer heel fijn! En het was ook heel erg leuk om iedereen weer te zien.
Maar nu willen jullie nog weten wat ik op Curacao allemaal heb gedaan en hoe het daar was. In een woord fantastisch. Curacao is een tof eiland met toffe mensen.

Hieronder volgt een kleine samenvatting van mijn belevenissen op Curacao:
Op 27 juni om 2.15 uur opgestaan en een goed uur later stond Chicko voor de deur om ons naar het vliegveld te brengen. Hier vertrokken we rond 7 uur en via Venezuela lande ons vliegtuig(je) van Insel Air rond een uur of 9 op Hato International Airport op Curacao.
Niet veel later liepen we de aankomst hal uit op zoek naar Norman. Hij was de beheerder van het huisje dat wij hadden gehuurd en ons aanspreekpunt. Al snel hadden we hem gevonden en was het op naar Seru Coral. Een soort vakantiepark maar dan voor de iets rijkere mensen onder ons. Een rijke Nederlander/Curacaoer had dit park voor een kleine 75 miljoen dollar uit de grond gestampt en dat was ook wel te zien. Het park was van alle gemakken voorzien inclusief het grootste zwembad van Curaçao.
Toen we alles uitgepakt en gesetteld waren besloten we om het eiland maar eens te gaan verkennen. En tevens naar het Sea Aquarium te gaan om een reservering te plaatsen voor het zwemmen met dolfijnen. De volgende dag konden we al terecht het was erg tof om met deze dieren te zwemmen. Ook de rest van het zeedierenpark was erg leuk! Zeker een aanrader!!

Op 29 juni zijn we naar de St. Jorisbaai gegaan dichtbij ons verblijf. Een baai waar nog weinig toerisme is, dus erg ongerept en de baai was ook alleen via gravel wegen te bereiken. Aangezien wij een luxe auto hadden (Hyundai Sonata) was dat niet echt heel geweldig maar ook wel weer leuk. De dag erna zijn we naar de Grote Knip geweest waar een prachtig zandstrand was en ditto water. Zoals je ziet in vakantieboeken. Schitterend blauw water. De eerste dag van juli was een lekker kalm an dagje. Niet veel gedaan. Ter voorbereiding op 2 juli omdat we deze dag de Christoffelberg hebben beklommen. Een colletje uit de 2de categorie om in Tour de France termen te praten. Maar met 375m hoog was dit de hoogste berg op Curaçao en een beste opgave om hem te beklimmen. Na 5 kwartier ploeteren en klimmen en buffelen bereikten we de top met een ontzettend mooi uitzicht over het eiland! Wel is het aan te raden om deze berg ’s ochtends te beklimmen ivm de warmte. Daarna nog naast het nabij gelegen Nationaal park Shete Boka gegaan. Waar de oceaan flink op de rotsen aan het beuken was. Vooral Boka Pistol is schitterend om te zien!

De dag erna was het tijd voor quad rijden en dat was ontzettend gaaf! Dit hebben we gedaan bij Eric’s ATV Adventures tegenover het Sea Aquarium. De stukken op de openbare weg waren soms wat saai maar daar kon het gas wel goed los en eenmaal op het off road gedeelte kwam de rally/dakar coureur in mij naar boven. Erg tof om met deze quads over het oostelijke deel van Curaçao te crossen. Wederom een bergje beklommen en op deze berg zagen we in de verte het eiland Bonaire liggen. En de bijbehorende gids was ook erg goed. Die soms wat vertelde over bepaalde gebouwen en gebieden waar we langs reden. Op het laatst nog een drankje gedaan en toen terug naar het hoofdkwartier van Eric’s ATV Adventures, dat bestaat uit 2 grote zeecontainers waar de quads instaan en de receptie in is gesitueerd. De volgende dag konden we hier ook nog een cd ophalen met alle foto’s die waren gemaakt. Toen even terug naar Seru Coral om even op te frissen en toen door naar de struisvogel boerderij. Meegedaan met een rondleiding die gegeven werd door een van de medewerkers die alles vertelde over de struisvogels en alle andere dieren op deze boerderij. Dit alles met veel humor! Je mocht als je dat wilde ook nog op struisvogels zitten en rijden maar dat raadde hij ten zeerste af maar als je wilde mocht dat zolang je de boerderij of hem maar niet ging vervolgen in de rechtbank.

Op de 4th of July zijn we naar Willemstad gegaan om de stad te bekijken en te winkelen. Dat winkelen had ik al snel gezien. Dus lekker de stad doorgelopen zowel in Punda als Otropanda. Ook over de drijvende brug gelopen naar Otropanda. En daar zag ik een café genaamd The Sopranos met veel foto’s van deze geweldige serie. En nog mooier de tv stond aan op de Tour de France en zo zag ik Greipel winnen. En kon ik toch nog een etappe zien.
De volgende dag was weer een relax dagje aan het zwembad want de dag erna gingen we snorkelen bij Santa Cruz. Erg tof al moest ik wel even wennen aan het ademhalen door een snorkel. Mooi koraal gezien met de visjes die daarbij horen (denk aan Finding Nemo) en zelfs een oud wrak dat op de bodem van de zee lag. Daarna nog oranje friet gegeten bij de duikinstructeur volgens hem lekkerder dan gewone friet en een van de dingen die je gegeten moet hebben als je op Curaçao bent. Daarna brak de laatste dag al weer aan. Dus koffer inpakken, auto aftanken en rond 12 uur richting het vliegveld waar we rond een uur of 16 gingen boarden met bestemming Nederland. Na een stukje film te hebben gekeken besloot ik om te gaan slapen.
Toen we boven Cardiff, GB, vlogen werd ik wakker en al snel zette het vliegtuig de landing in en waren we weer thuis in Nederland.

De afgelopen week moest ik ook nog even naar school voor de evaluaties van supervisie en van stage. Met beide een goed resultaat gehaald dus erg tevreden!

Op dit moment ben ik nog druk bezig met het uitzoeken van de foto’s. De mooiste, opmerkelijkste en grappigste foto’s zet ik binnenkort online.
Deze foto’s zijn hier te vinden