De Wereld Draait Door stopt ermee, nu zal je denken wat heeft dat te maken met een concertverslag? Maar zonder De Wereld Draait Door zou ik misschien niet bij dit concert zijn geweest en had ik Stephanie Struijk of haar alias Stevie Ann niet gekend. Terug naar 2005 tijdens een uitzending van DWDD mocht ze zingen tijdens de muziek minuut en vanaf dat moment was ik verkocht. Dus de plaat ‘Away From Here’ gekocht en haar vanaf toen blijven volgen.

Een vanaf toen moment dus. Naast de naam van een nieuw Nederlandstalig nummer, dat ze zong tijdens het theaterconcert in de Kleine Willem en de gelijknamige theatertour was het ook een thema waar Stephanie Struijk de avond door steeds weer op terug kwam. Van het spelen voor een A&R Manager in New York, het opnemen van haar debuutplaat, haar jaren in de Verenigde Staten, haar roots in het Limburgse Roggel etc.

Het concert begon met een nieuw nummer dat naar verwachting gaat verschijnen op een nieuwe Nederlandstalige plaat. Gevolgd door de nieuwe single ‘Fijn Zo’ dat ze samen met Joost Oskamp schreef. Later in het concert bracht ze nog een nummer dat ze samen schreef met Oskamp. Naast eigen werk was er op de setlist ook veel ruimte voor werk van anderen zo zong ze ‘Verlegen’ van Bram Vermeulen, ‘De Peel In Brand’ van Rowwen Hèze. Nummer die ook eerder verschenen op de plaat ‘Liedjes Van Een Ander’. Daarnaast speelde ze ook nog een aantal nummers van haar eerste Nederlandstalige plaat zoals ‘Nieuwe Maan’ en ‘De Rivier’ die mooi zachtjes door het publiek werd meegezongen.

Het laatste nummer was een cover van Skik/Daniël Lohues getiteld ‘Verliefd’. Daar mee kwam er een eind aan een mooi concert. Waarin Struijk een kijkje gaf in haar leven en haar vanaf toen momenten. Haar zelf begeleidend met een van haar drie gitaren en de piano.

Ben benieuwd naar de nieuwe plaat!

Setlist (niet op volgorde of compleet):
Nieuw nummer/Fijn Zo/nieuw nummer/Verlegen/Daar/Nieuwe Maan/Heimwee Naar Tequila/Verloren Tijd Blijft Kwijt/Als Ik Thuis Ben//Als De Liefde Maar Blijft Winnen/Gitaar Op M’n Schoot/De Rivier/2000 Kilometer/Alsof Je Hier Nog Bent/De Peel In Brand/Vanaf Toen/Alles Gaat Maar Door/Zoals Het Loopt/Wat voor weer zou het zijn in Den Haag?/Bijna Thuis///Verliefd

Band:
Stevie Ann – vocals, guitar, piano

Gezien: